Veelgestelde vragen

U kunt contact opnemen met de klantenservice van Lilliputiens via ons contactformulier.
U ontvangt binnen 48 uur een antwoord.

Bestelling en levering

In welke landen kan ik mijn bestellingen laten bezorgen ?

Momenteel zijn leveringen mogelijk in Continentaal Frankrijk (met inbegrip van Corsica), het Vorstendom Monaco en heel België.


Wat zijn de verschillende leveringswijzen en bijbehorende tarieven ?

Wij bieden de volgende leveringswijzen:

Voor Frankrijk:

Thuisbezorging via Colissimo: Thuisbezorging zonder handtekening, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
Thuisbezorging via DPD Predict: Thuisbezorging binnen een bepaald tijdslot, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
Ophaalpunt van Colissimo: Levering in het postkantoor of een afhaalpunt, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 6,90
Ophaalpunt van DPD: Levering in een afhaalpunt, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 6,90
De levering is gratis voor elke aankoop boven € 40 (incl. btw), ongeacht de gekozen leveringswijze.

Voor België:

Thuisbezorging via Colissimo: Thuisbezorging zonder handtekening, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
Thuisbezorging via DPD Predict: Thuisbezorging binnen een bepaald tijdslot, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
Ophaalpunt van Colissimo: Levering in het postkantoor of een afhaalpunt, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
De levering is gratis voor elke aankoop boven € 40 (incl. btw), ongeacht de gekozen leveringswijze.

De hierboven genoemde levertijden zijn indicatief en houden geen rekening met de bereiding, dat wil zeggen vanaf de levering van het pakket aan de vervoerder. Deze termijnen moeten buiten de solden- en kerstperiode worden beschouwd en met uitzondering van uitzonderlijke gebeurtenissen (zoals stakingen, slecht weer, enz.).

De zendingen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag (behalve feestdagen).

Wanneer u uw bestelling verzendt, ontvangt u een bevestigingsmail met een trackingnummer van uw pakket waarmee u op elk moment de status van de bestelling bij de vervoerder kunt te weten komen.

U kunt deze informatie gebruiken om uw pakket tijdens de verzending te volgen.


Moet ik een account aanmaken om mijn bestelling te plaatsen ?

Ja, het is noodzakelijk om een account aan te maken om een bestelling te kunnen plaatsen op de website van Lilliputiens.

Het is mogelijk om uw account aan te maken tijdens de validatie van de winkelmand of op elk moment voor uw bestelling.


Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen ?

U kunt uw bestelling op elk moment volgen in de rubriek 'Bestelgeschiedenis' van uw klantaccount:

1. Zodra uw bestelling is gevalideerd door de betaling, verandert de status in 'Betaling geaccepteerd'.


2. Zodra uw bestelling is verzonden naar onze teams die de bestellingen klaarmaken, verandert de status in 'Wordt bereid'.


3. Zodra de bestelling aan de vervoerder is toevertrouwd, verandert de status in 'Verzonden'. Er is vervolgens een trackinglink van het pakket beschikbaar. Er wordt u tegelijkertijd ook een e-mail van de vervoerder met dit trackingnummer toegestuurd.


Na deze stap wordt de bestelstatus in uw bestelgeschiedenis niet meer bijgewerkt, zelfs niet als uw bestelling fysiek werd geleverd. Ga rechtstreeks naar de website van de vervoerder met uw trackingnummer voor meer informatie over de tracking van het pakket.


Kan ik een bestelling die wordt verwerkt wijzigen of annuleren ?

Zodra uw bestelling is gevalideerd, kunt u deze niet meer wijzigen of annuleren vanuit uw klantaccount.

Daarentegen kunt u, zodra de bestelling is ontvangen, gebruikmaken van uw herroepingsrecht door ons binnen 14 dagen (na ontvangst van uw bestelling) op de hoogte te brengen van uw wens om uw bestelling te retourneren. U dient het/de product(en) dan uiterlijk 14 dagen na mededeling van uw beslissing aan ons intact te retourneren. U kunt desgewenst een nieuwe bestelling plaatsen.

Ga voor meer informatie naar het deel 'Hoe stuur ik een product terug als onderdeel van een herroeping?' in de rubriek 'Dienst na verkoop' van deze FAQ.

Het wijzigen van een afleveradres is niet langer mogelijk zodra uw bestelling de status 'Wordt bereid' heeft. Wij raden u aldus aan om waakzaam te zijn wanneer u het gewenste afleveradres voor uw bestelling invoert.

Dit houdt in dat er direct na de validatie van uw bestelling vanuit uw Klantenzone een adreswijziging moet worden doorgevoerd. De wijzigingen zijn vervolgens in dezelfde ruimte zichtbaar.


Hoe kan ik mijn factuur krijgen ?

Uw factuur wordt bijgewerkt zodra uw bestelling is gevalideerd. Deze factuur is beschikbaar om te worden geraadpleegd of afgedrukt in de rubriek 'Bestelgeschiedenis' van uw klantaccount.

Houd er rekening mee dat er geen papieren factuur met uw pakket wordt meegeleverd.