Veelgestelde vragen

U kunt contact opnemen met de klantenservice van Lilliputiens via ons contactformulier.
U ontvangt binnen 48 uur een antwoord.

Dienst na verkoop

Hoe ruil ik een Lilliputiens-product?

Als de aankoop is gedaan bij een van onze handelaars, vragen we u contact met hen op te nemen om u in dit proces verder te begeleiden.

Als de aankoop is gedaan in onze online winkel Lilliputiens.be, kunnen we enkel een vervanging aanbieden.

Het is echter mogelijk om uw herroepingsrecht 14 dagen na ontvangst van uw bestelling uit te oefenen en het product naar ons terug te sturen. Een terugbetaling kan onder voorbehoud plaatsvinden als we het product ontvangen in een staat die een wederverkoop mogelijk maakt. U kunt op elk moment uw bestelling vernieuwen voor een meer geschikt product.


Hoe stuur ik een product terug als onderdeel van een herroeping ?

Als u dit product bij een van onze handelaars hebt gekocht, vragen wij u vriendelijk rechtstreeks contact op te nemen met deze handelaar die u hierbij zal helpen.
Als u dit product in onze e-shop lilliputiens.be hebt gekocht, hebt u 14 dagen de tijd om ons vanaf de datum van ontvangst op de hoogte te brengen van uw wens om op uw kosten een ongewenst product te retourneren.

Om het product te retourneren, volgt u de volgende stappen:

  1. Ga binnen 14 dagen na ontvangst naar de rubriek 'Bestelgeschiedenis' van uw account,
  2. Klik op 'details' om toegang te krijgen tot de details van de bestelling,
  3. Selecteer het (de) te retourneren product(en),
  4. Selecteer een retourwijze,
  5. Valideer uw retourzending door op de knop 'Een product retourneren' te klikken.

U hebt keuze uit twee retourwijzen:

Retour via een vooraf betaald retouretiket van Colissimo

U ontvangt onmiddellijk per e-mail een vooraf betaald retouretiket dat u alleen maar op uw pakket hoeft te plakken voordat u het afgeeft bij het postkantoor of bij een partner van 'bpost' of in een brievenbus in uw buurt steekt (ga naar de website van bpost voor meer informatie).

Deze retourwijze heeft de volgende voordelen:

Tijdsbesparing: het etiket wordt u onmiddellijk per e-mail toegestuurd bij de validatie van uw aanvraag.
Kosten: u profiteert van de speciale tarieven van Lilliputiens. Er wordt slechts € 5 (incl. btw) voor het etiket in rekening gebracht, ongeacht het gewicht van het geretourneerde product (deze € 5 wordt in mindering gebracht tijdens de terugbetaling van het product, zodra het is ontvangen).
Gemak: u hoeft geen retourbon bij uw pakket te voegen, omdat alle retourinformatie reeds op het etiket is opgenomen.
Retour op eigen houtje

U doet uw retourzending op eigen houtje, met de vervoerder van uw keuze die u direct betaalt. Als u kiest voor deze retourwijze, vragen wij u om de retourbon bij het pakket te voegen, deze is beschikbaar in de rubriek 'Productretouren' van uw account zodra uw retouraanvraag is ingediend (anders kan uw retourzending niet correct worden geïdentificeerd bij ontvangst, wat kan resulteren in extra tijd voor verwerking en terugbetaling).

Let op, u dient de termijn van 14 dagen na ontvangst van uw pakket te respecteren om de retouraanvraag in te dienen, en vervolgens het/de product(en) te retourneren zonder op de retouraanvraag te wachten (na 14 dagen is de wettelijke termijn verstreken).

De terugbetaling vindt plaats op de creditcard die tijdens de betaling werd gebruikt, zodra de geretourneerde producten zijn ontvangen en door ons magazijn zijn geverifieerd.

Lilliputiens vergoedt alle bedragen die tijdens de bestelling zijn betaald, namelijk:

De prijs van het/de geretourneerde product(en)
Eventuele verzendkosten, tenzij u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht op slechts een deel van de producten in de bestelling, in welk geval de verzendkosten niet worden terugbetaald, gezien het vaste kosten zijn.
Een aftrek van € 5 wordt toegepast in geval u hebt gekozen voor de optie 'vooraf betaald retouretiket van Colissimo'.

Let op: de verwerkingstijd voor retourzendingen is 3 weken na ontvangst van het pakket in onze magazijnen.

Producten die onvolledig of beschadigd worden geretourneerd (met inbegrip van hun dozen/verpakking) worden niet terugbetaald. U bent verantwoordelijk voor eventuele schade die optreedt tijdens het transport van de retourzending. Geretourneerde producten moeten aldus zorgvuldig worden beschermd en verpakt (in de originele doos of een andere geschikte doos) voordat ze worden geretourneerd.


Let op, in geval van een defect product is de procedure anders en moet een 'Dienst na verkoop'-contactformulier worden ingevuld voordat andere handelingen ondernomen worden. Raadpleeg het volgende deel.


Wat moet ik doen als mijn Lilliputiens-product defect is bij ontvangst ?
  • Als u dit product bij een van onze handelaars hebt gekocht, vragen wij u vriendelijk rechtstreeks contact met hen op te nemen. Zij zullen u helpen met de verdere te ondernemen stappen.

In overeenstemming met de wetgeving genieten onze producten van de wettelijke garantie van overeenstemming (bij een product dat niet zou voldoen aan het rechtmatig verwachte gebruik of de beschrijving van de verkoper, die binnen twee jaar na levering van het goed moet worden uitgeoefend) en de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken (bij een product dat een verborgen defect zou bevatten, binnen twee jaar na ontdekking van het gebrek).

Deze garanties vallen onder de verantwoordelijkheid van de verkoper. In het geval dat het product in een winkel werd gekocht, moet de garantie worden uitgeoefend bij de verkoper, de winkel, op voorwaarde dat het product nog altijd onder de garantie valt. Naargelang het geval kan de verkoper een vervanging, terugbetaling of oplossing van de verkoop voorstellen. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om zijn/haar kassatickets te bewaren om van de garantie gebruik te kunnen maken.

  • In geval van een defect product of een kwaliteitsprobleem na een aankoop op onze website, nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen via het 'Dienst na verkoop'-formulier zodat wij u in contact kunnen brengen met een adviseur die u in het proces zal bijstaan.

Er zal veel informatie worden gevraagd om het probleem beter in kaart te brengen en u zo snel mogelijk een adequate oplossing te bieden.
Zorg er aldus voor dat u het formulier met de grootste zorg invult, zodat we u snel een oplossing kunnen bieden.