Veelgestelde vragen

Onze klantendienst staat tot uw beschikking op +32 78 48 07 62 (Lokaal tarief )
Maandag tot Vrijdag (behalve feestdagen) van 9 tot 17 uur.

Bestelling en levering
In welke landen kan ik mijn bestellingen laten bezorgen ?

Momenteel zijn leveringen mogelijk in Continentaal Frankrijk (met inbegrip van Corsica), het Vorstendom Monaco en heel België.


Wat zijn de verschillende leveringswijzen en bijbehorende tarieven ?

Wij bieden de volgende leveringswijzen:

Voor Frankrijk:

Thuisbezorging via Colissimo: Thuisbezorging zonder handtekening, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
Thuisbezorging via DPD Predict: Thuisbezorging binnen een bepaald tijdslot, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
Ophaalpunt van Colissimo: Levering in het postkantoor of een afhaalpunt, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 6,90
Ophaalpunt van DPD: Levering in een afhaalpunt, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 6,90
De levering is gratis voor elke aankoop boven € 40 (incl. btw), ongeacht de gekozen leveringswijze.

Voor België:

Thuisbezorging via Colissimo: Thuisbezorging zonder handtekening, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
Thuisbezorging via DPD Predict: Thuisbezorging binnen een bepaald tijdslot, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
Ophaalpunt van Colissimo: Levering in het postkantoor of een afhaalpunt, binnen 2 tot 3 werkdagen, tegen een tarief van € 8,90
De levering is gratis voor elke aankoop boven € 40 (incl. btw), ongeacht de gekozen leveringswijze.

De hierboven genoemde levertijden zijn indicatief en houden geen rekening met de bereiding, dat wil zeggen vanaf de levering van het pakket aan de vervoerder. Deze termijnen moeten buiten de solden- en kerstperiode worden beschouwd en met uitzondering van uitzonderlijke gebeurtenissen (zoals stakingen, slecht weer, enz.).

De zendingen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag (behalve feestdagen).

Wanneer u uw bestelling verzendt, ontvangt u een bevestigingsmail met een trackingnummer van uw pakket waarmee u op elk moment de status van de bestelling bij de vervoerder kunt te weten komen.

U kunt deze informatie gebruiken om uw pakket tijdens de verzending te volgen.


Moet ik een account aanmaken om mijn bestelling te plaatsen ?

Ja, het is noodzakelijk om een account aan te maken om een bestelling te kunnen plaatsen op de website van Lilliputiens.

Het is mogelijk om uw account aan te maken tijdens de validatie van de winkelmand of op elk moment voor uw bestelling.


Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen ?

U kunt uw bestelling op elk moment volgen in de rubriek 'Bestelgeschiedenis' van uw klantaccount:

1. Zodra uw bestelling is gevalideerd door de betaling, verandert de status in 'Betaling geaccepteerd'.


2. Zodra uw bestelling is verzonden naar onze teams die de bestellingen klaarmaken, verandert de status in 'Wordt bereid'.


3. Zodra de bestelling aan de vervoerder is toevertrouwd, verandert de status in 'Verzonden'. Er is vervolgens een trackinglink van het pakket beschikbaar. Er wordt u tegelijkertijd ook een e-mail van de vervoerder met dit trackingnummer toegestuurd.


Na deze stap wordt de bestelstatus in uw bestelgeschiedenis niet meer bijgewerkt, zelfs niet als uw bestelling fysiek werd geleverd. Ga rechtstreeks naar de website van de vervoerder met uw trackingnummer voor meer informatie over de tracking van het pakket.


Kan ik een bestelling die wordt verwerkt wijzigen of annuleren ?

Zodra uw bestelling is gevalideerd, kunt u deze niet meer wijzigen of annuleren vanuit uw klantaccount.

Daarentegen kunt u, zodra de bestelling is ontvangen, gebruikmaken van uw herroepingsrecht door ons binnen 14 dagen (na ontvangst van uw bestelling) op de hoogte te brengen van uw wens om uw bestelling te retourneren. U dient het/de product(en) dan uiterlijk 14 dagen na mededeling van uw beslissing aan ons intact te retourneren. U kunt desgewenst een nieuwe bestelling plaatsen.

Ga voor meer informatie naar het deel 'Hoe stuur ik een product terug als onderdeel van een herroeping?' in de rubriek 'Dienst na verkoop' van deze FAQ.

Houd er rekening mee dat er geen adreswijzigingen mogelijk zijn zodra de bestelling is bevestigd.


Hoe kan ik mijn factuur krijgen ?

Uw factuur wordt bijgewerkt zodra uw bestelling is gevalideerd. Deze factuur is beschikbaar om te worden geraadpleegd of afgedrukt in de rubriek 'Bestelgeschiedenis' van uw klantaccount.

Houd er rekening mee dat er geen papieren factuur met uw pakket wordt meegeleverd.


Betaling
Welke betaalmethoden worden aanvaard? ?

We bieden verschillende mogelijkheden om een bestelling via de Lilliputiens e-shop te betalen.

De bestellingen kunnen op een veilige manier betaald worden met een creditcard (Carte Bleue, Visa of Mastercard) of via Bancontact (voor bestellingen met bestemming België) dankzij onze Payline-oplossing. Deze service steunt op een beveiligde betalingsserver van Crédit Mutuel Arkéa met SSL-codering (Secure Socket Layer) vanaf het begin van de transactie tot de voltooiing ervan.

U kunt tevens op een veilige manier uw bestellingen met PayPal betalen.

Onze online Lilliputiens-winkel biedt geen mogelijkheid om per cheque of bankoverschrijving te betalen.


Wat moet ik doen als mijn betaling wordt geweigerd ?

Bij het invoeren van uw bankgegevens voert onze beveiligde bankinterface een automatische betalingscontrole uit om deze te valideren.

Als deze wordt geweigerd, raden we u aan naar uw bank te gaan om u te informeren over de voorwaarden met betrekking tot transacties op het internet.


Dienst na verkoop
Hoe ruil ik een Lilliputiens-product?

Als de aankoop is gedaan bij een van onze handelaars, vragen we u contact met hen op te nemen om u in dit proces verder te begeleiden.

Als de aankoop is gedaan in onze online winkel Lilliputiens.be, kunnen we enkel een vervanging aanbieden.

Het is echter mogelijk om uw herroepingsrecht 14 dagen na ontvangst van uw bestelling uit te oefenen en het product naar ons terug te sturen. Een terugbetaling kan onder voorbehoud plaatsvinden als we het product ontvangen in een staat die een wederverkoop mogelijk maakt. U kunt op elk moment uw bestelling vernieuwen voor een meer geschikt product.


Hoe stuur ik een product terug als onderdeel van een herroeping ?

Als u dit product bij een van onze handelaars hebt gekocht, vragen wij u vriendelijk rechtstreeks contact op te nemen met deze handelaar die u hierbij zal helpen.
Als u dit product in onze e-shop lilliputiens.be hebt gekocht, hebt u 14 dagen de tijd om ons vanaf de datum van ontvangst op de hoogte te brengen van uw wens om op uw kosten een ongewenst product te retourneren.

Om het product te retourneren, volgt u de volgende stappen:

  1. Ga binnen 14 dagen na ontvangst naar de rubriek 'Bestelgeschiedenis' van uw account,
  2. Klik op 'details' om toegang te krijgen tot de details van de bestelling,
  3. Selecteer het (de) te retourneren product(en),
  4. Selecteer een retourwijze,
  5. Valideer uw retourzending door op de knop 'Een product retourneren' te klikken.

U hebt keuze uit twee retourwijzen:

Retour via een vooraf betaald retouretiket van Colissimo

U ontvangt onmiddellijk per e-mail een vooraf betaald retouretiket dat u alleen maar op uw pakket hoeft te plakken voordat u het afgeeft bij het postkantoor of bij een partner van 'bpost' of in een brievenbus in uw buurt steekt (ga naar de website van bpost voor meer informatie).

Deze retourwijze heeft de volgende voordelen:

Tijdsbesparing: het etiket wordt u onmiddellijk per e-mail toegestuurd bij de validatie van uw aanvraag.
Kosten: u profiteert van de speciale tarieven van Lilliputiens. Er wordt slechts € 5 (incl. btw) voor het etiket in rekening gebracht, ongeacht het gewicht van het geretourneerde product (deze € 5 wordt in mindering gebracht tijdens de terugbetaling van het product, zodra het is ontvangen).
Gemak: u hoeft geen retourbon bij uw pakket te voegen, omdat alle retourinformatie reeds op het etiket is opgenomen.
Retour op eigen houtje

U doet uw retourzending op eigen houtje, met de vervoerder van uw keuze die u direct betaalt. Als u kiest voor deze retourwijze, vragen wij u om de retourbon bij het pakket te voegen, deze is beschikbaar in de rubriek 'Productretouren' van uw account zodra uw retouraanvraag is ingediend (anders kan uw retourzending niet correct worden geïdentificeerd bij ontvangst, wat kan resulteren in extra tijd voor verwerking en terugbetaling).

Let op, u dient de termijn van 14 dagen na ontvangst van uw pakket te respecteren om de retouraanvraag in te dienen, en vervolgens het/de product(en) te retourneren zonder op de retouraanvraag te wachten (na 14 dagen is de wettelijke termijn verstreken).

De terugbetaling vindt plaats op de creditcard die tijdens de betaling werd gebruikt, zodra de geretourneerde producten zijn ontvangen en door ons magazijn zijn geverifieerd.

Lilliputiens vergoedt alle bedragen die tijdens de bestelling zijn betaald, namelijk:

De prijs van het/de geretourneerde product(en)
Eventuele verzendkosten, tenzij u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht op slechts een deel van de producten in de bestelling, in welk geval de verzendkosten niet worden terugbetaald, gezien het vaste kosten zijn.
Een aftrek van € 5 wordt toegepast in geval u hebt gekozen voor de optie 'vooraf betaald retouretiket van Colissimo'.

Let op: de verwerkingstijd voor retourzendingen is 3 weken na ontvangst van het pakket in onze magazijnen.

Producten die onvolledig of beschadigd worden geretourneerd (met inbegrip van hun dozen/verpakking) worden niet terugbetaald. U bent verantwoordelijk voor eventuele schade die optreedt tijdens het transport van de retourzending. Geretourneerde producten moeten aldus zorgvuldig worden beschermd en verpakt (in de originele doos of een andere geschikte doos) voordat ze worden geretourneerd.


Let op, in geval van een defect product is de procedure anders en moet een 'Dienst na verkoop'-contactformulier worden ingevuld voordat andere handelingen ondernomen worden. Raadpleeg het volgende deel.


Wat moet ik doen als mijn Lilliputiens-product defect is bij ontvangst ?
  • Als u dit product bij een van onze handelaars hebt gekocht, vragen wij u vriendelijk rechtstreeks contact met hen op te nemen. Zij zullen u helpen met de verdere te ondernemen stappen.

In overeenstemming met de wetgeving genieten onze producten van de wettelijke garantie van overeenstemming (bij een product dat niet zou voldoen aan het rechtmatig verwachte gebruik of de beschrijving van de verkoper, die binnen twee jaar na levering van het goed moet worden uitgeoefend) en de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken (bij een product dat een verborgen defect zou bevatten, binnen twee jaar na ontdekking van het gebrek).

Deze garanties vallen onder de verantwoordelijkheid van de verkoper. In het geval dat het product in een winkel werd gekocht, moet de garantie worden uitgeoefend bij de verkoper, de winkel, op voorwaarde dat het product nog altijd onder de garantie valt. Naargelang het geval kan de verkoper een vervanging, terugbetaling of oplossing van de verkoop voorstellen. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om zijn/haar kassatickets te bewaren om van de garantie gebruik te kunnen maken.

  • In geval van een defect product of een kwaliteitsprobleem na een aankoop op onze website, nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen via het 'Dienst na verkoop'-formulier zodat wij u in contact kunnen brengen met een adviseur die u in het proces zal bijstaan.

Er zal veel informatie worden gevraagd om het probleem beter in kaart te brengen en u zo snel mogelijk een adequate oplossing te bieden.
Zorg er aldus voor dat u het formulier met de grootste zorg invult, zodat we u snel een oplossing kunnen bieden.


Mijn Lilliputiens-account
Wat als ik me niet kan aanmelden op mijn Lilliputiens-account ?

Er zijn verschillende redenen waarom u zich moeilijk of niet op uw account kunt aanmelden:

  • Uw e-mailadres is verkeerd. Zorg ervoor dat u het e-mailadres invoert dat werd ingevoerd tijdens het aanmaken van uw Lilliputiens-account en controleer de exacte spelling ervan (respecteer de hoofdletters en kleine letters, leestekens, enz.).
  • Uw wachtwoord is verkeerd. Als u uw wachtwoord niet langer weet, kunt u het opnieuw instellen door te klikken op 'Wachtwoord vergeten' onder het aanmeldingsformulier. Er wordt dan een e-mail verzonden naar het opgegeven e-mailadres dat aan het Lilliputiens-account is gekoppeld. Deze bevat een nieuw wachtwoord dat u kunt invoeren om zich aan te melden en kunt bijwerken via de rubriek 'Mijn persoonlijke informatie' van uw Lilliputiens-account.
  • U hebt geen account. Uw registratie is mogelijk niet gevalideerd op onze website. Maak uw account opnieuw aan en controleer of u een bevestigingsmail van uw registratie ontvangt.


Als u na het uitvoeren van deze controles nog problemen ondervindt, kunt u contact met ons opnemen via ons 'Andere aanvraag'-formulier.


Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens en nieuwsbriefvoorkeuren ?

U kunt uw persoonsgegevens op elk gewenst moment wijzigen in de rubriek 'Persoonlijke informatie' van uw account.

In deze rubriek kunt u het volgende aanpassen:

  • uw contactgegevens,
  • uw e-mail,
  • uw wachtwoord,
  • uw abonnementsvoorkeuren voor de nieuwsbrief.

Als u uw recht op toegang, rectificatie, bezwaar of wissen wilt uitoefenen, kunt u schrijven naar de functionaris voor gegevensbescherming van Lilliputiens door het formulier 'Persoonsgegevens' in te vullen of rechtstreeks een e-mail naar het volgende e-mailadres: dpo@juratoys.com te sturen.

Voor meer informatie over het gebruik van uw persoonsgegevens, raadpleegt u ons Privacybeleid.


Wij vertellen u alles over Lilliputiens
Is Lilliputiens-speelgoed evolutief?

Al het Lilliputiens-speelgoed heeft dit kleine extraatje: ze prikkelen, verbazen en wekken de nieuwsgierigheid op. Ze stimuleren creativiteit, fijne motoriek, rollenspellen... Ze moedigen namelijk de kleinsten aan om hun wereld te ontdekken door al spelenderwijs te leren.

Bovendien 'groeien' ze op dezelfde snelheid als de wereld van uw kind. Wat op het eerste gezicht slechts een eenvoudige bal leek, blijkt later een sprookjesfiguur te zijn die zelfs geluid maakt. Een boekje dat slechts een knuffel is voor de allerkleinsten, wordt dankzij de prachtige kleurrijke dieren een echte ontdekkingsreis. Lilliputiens-speelgoed stelt elk kind aldus in staat om plezier te beleven, te leren en zich in hun eigen tempo verder te ontwikkelen. Er zal altijd iets nieuws te ontdekken vallen!


Wordt er alleen speelgoed gemaakt bij Lilliputiens ?

Lilliputiens is een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in het maken van stoffen speelgoed voor jonge kinderen. Ons assortiment is echter in de loop der jaren sterk uitgebreid en omvat momenteel een volledige bagagecollectie met leuke schooltassen, rugzakken, pennenzakken, toilettassen, enz. voor de kleintjes!

Wilt u de kamer van uw kleintje omtoveren in een prachtige wereld? Lilliputiens biedt tevens een gamma aan babyartikelen en decoratieve artikelen, zodat uw kind tijdens het opgroeien samen met zijn/haar vriendjes kan genieten. U vindt er opbergmanden, poefs, letters en vele andere decoratieve objecten!

We hebben ook ons Little Chef-assortiment voor beginnende kleine chef-koks. Wij bieden receptenboeken en gebruiksvoorwerpen geschikt voor peuters vanaf 4 jaar.


Hoe onderhoud ik het Lilliputiens-speelgoed ?

Het merendeel van ons speelgoed is machinewasbaar op 30° en een lage centrifugesnelheid. Voor de beste reinigingsprestaties is het raadzaam om het speelgoed voor het wassen in een kussensloop te stoppen. Zo voorkomt u dat de losse elementen vast komen te zitten in de machine en beschermt u uw Lilliputiens-speelgoed volledig.

Voor een deel van het speelgoed mag alleen de buitenkant worden schoongemaakt. Soms is het noodzakelijk om het geluidselement van een speelgoed te verwijderen voordat u het wast.

Gouden regel: individuele wasinstructies zijn weergegeven op de verpakking en het etiket van het speelgoed. Lees ze zorgvuldig door voordat u het speelgoed wast.


Waar kan ik Lilliputiens-speelgoed vinden ?

U kunt de lijst met partners van Lilliputiens op deze website raadplegen, in de rubriek 'Waar kunt u ons vinden'. Deze verkooppunten bezitten het grootste deel van onze collecties en kunnen, indien nodig, het speelgoed van uw keuze bestellen in ons assortiment. Daarnaast zijn er ook veel online verkooppunten beschikbaar.


Nog geen antwoord gevonden?

Contacteer ons!